Baneling (Zerg) | |
Nowa, samobójcza jednostka Zergów, w chwili smierci razi wroga strumieniem żracych kwasów, porusza się przez toczenie |
Brood Lord (Zerg) | |
Nowa jednostka Zergów, która trafiła do gry w zastępstwie Swarm Guardian. Powstaje z Corruptora. Każdy atak tej jednostki wytwarza Mantalingi atakujace nieprzyjacielskie jednostki. |
Drone (Zerg) | |
Drony to podstawowe jednostki rasy Zergów. Pełnia rolę robotników - ich głównym zdaniem jest zbieranie surowców. Moga także mutować się w budynki. Drony powstały po zasymilowaniu przez Rój gatunku znanego jako osa gashyrr. |
Hydralisk (Zerg) | |
Podłużne, wężowate Hydraliski dzierża na swych grzbietach ostre, przebijajace pancerz kolce. Hydraliski używaja silnych skurczy mięsni by wystrzelić kolce na zbliżajacych się przeciwników - zarówno tych latajacych jak i naziemnych. |
Lurker (Zerg) | |
Jest to bez watpienia jedno z największych osiagnięć ewolucyjnych Zergów - przypominajacy gigantycznego pajaka stwór, który wyewoluował z Hydraliska. Pozornie bezbronny, Lurker pokazuje swoja moc dopiero gdy znajdzie się pod ziemia. |
Mutalisk (Zerg) | |
Podstawowa jednostka latajaca Zergów, atakuje zarówno cele naziemne jak i powietrzne. Pluje mniejszymi, żywymi stworzeniami, które przelatuja po kilku celach, raniac je. |
Overlord (Zerg) | |
Gargantis proximae były pół-inteligentnymi istotami żyjacymi w przestrzeni kosmicznej. Zostały zasymilowane przez Rój - ich unikalne zdolnosci służa obecnie do kontrolowania pomniejszych jednostek Zergów. |
Overseer (Zerg) | |
Overseer jest specjalna jednostka wsparcia powstajaca z Overlorda. Z chwila mutacji w Overseera Overlord traci co prawda swe dawne zdolnosci ale zyskuje nowe, równie potężne. |
Queen (Zerg) | |
Nieliczne Królowe przetrwały Brood War jednak zarówno ich rola jak i budowa uległy znacznym przeobrażeniom. Królowa stała się potężna jednostka naziemna potrafiaca atakować zarówno cele latajace i naziemne. |
Roach (Zerg) | |
Zdolnosć regeneracji u tego podgatunku znacznie przekracza zdolnosci regeneracyjne pozostałych odmian Zergów. Roach regeneruje aż 15 hp na sekundę, a dodatkowe ulepszenie jeszcze zwiększa tempo regeneracji. |
Nydus Worm (Zerg) | |
Wariacja na temat Nydus Canal z SC. Służy do szybkiego przemieszczania jednostek ladowych Zergów w dowolne miejsce na mapie. Z racji tego, że porusza się pod ziemia, idealna do "desantu" jednostek w bazie wroga. Możliwa do wykrycia przez detektory. |
Zergling (Zerg) | |
Podobny jak w SC, może mutować w Banelinga. |
Changeling (Zerg) | |
Jest to wytwór Overseera, który pełni funkcję zwiadowcy. Posiada ograniczony czas życia i służy do infiltracji bazy przeciwnika. |
Corruptor (Zerg) | |
Nowa jednostka powietrzna Zergów, której zadaniem jest zwalczanie wrogich jednostek latajacych. Dodatkowo posiada umiejętnosć "Anti-Gravity", dzięki której może podnosić z ziemi wrogie jednostki i je atakować. |
Infested Terran (Zerg) | |
Powstaje z Infestora, ma ograniczone życie i zadaje nie wielkie obrażenia. |
Infestor (Zerg) | |
Jednostka posiadajaca zdolnosć poruszania się pod ziemia. Nie zadaje żadnych obrażeń, ale za to posiada kilka umiejętnosci: "Neural Parasite" (przejęcie wrogiej jednostki na 10 sekund), "Plague" (zadaje 100 obrażeń) oraz tworzenie Infested Terran. |
Larva (Zerg) | |
Jednostka produkowana Hatchery, która mutuje w inne jednostki Zergów, m.in w Hydraliska, Mutaliska itd. |
Ultralisk (Zerg) | |
Potężna jednostka posiadajaca gruby pancerz oraz podobne do kos ostrza . Posiada umiejętnosć zakopania się. |
Mantaling (Zerg) | |
Jednostka wczesniej znana jako Broodling. Powstaje podczas ataków Brood Lorda (jeden atak tworzy od razu kilka Mantalingów). Główna ich funkcja jest robienie chaosu na polu bitwy. |