Terran
Brak obrazka
Brak Obrazka Armory (terran)
Armory, budynek bez którego nasza mechaniczna armia by padła przy byle jakim starciu. Jego główna funkcja jest wynajdywanie nowych technologii do naszych pojazdów i samolotów, dodatkowo w nim przeprowadzamy badania dotyczace technik wzmacniania pancerza, tak by nie przebiły go żadne kule i nie zranił żaden Zergowski kwas. To tutaj własnie wynajdziemy tryb "Siege" dla Siege Tanków.
Brak Obrazka Barracks (terran)
Koszary to podstawowy budynek wytwarzajacy jednostki piechoty u Terran. W porównaniu z oryginalnym StarCraftem, Koszary teraz maja możliwosć dobudowywania budynków rozwijajacych funkcjonalnosć, czyli Reactor lub Tech Lab. Jeżeli dobudujemy Reactor, wówczas możemy jednoczesnie budować 2 jednostki, co eliminuje potrzebę budowania 2 koszar. Jednak cos za cos - jesli do koszar nie dołaczymy Tech Lab, to dostępny do trenowania będzie tylko Marine.
Brak Obrazka Bunker (terran)
Bunkier to podstawowa budowla defensywna Terran. Miesci 4 jednostki piechoty i działa w podobny sposób jak Bunkier z oryginalnego StarCrafta, z jedna ogromna różnica. Jednostki, które sa w srodku moga używać swoich niektórych zdolnosci np Marine moga używać Stim Packów. Umiejętnosci, które można aktywować pojawiaja się gdy zaznaczymy budynek. Jednostki, które sa wewnatrz bunkra nie odnosza żadnych obrażeń w walce. Dopiero po zniszczeniu bunkra, można atakować jednostki. Kolejna nowoscia jest wizualne pokazanie, czy bunkier jest zajęty czy nie. Jeżeli w srodku mamy jakiegos piechura, wówczas w bunkrze zapala się swiatło (bo kto by chciał siedzieć po ciemku). Opcja ta jest przydatna dla przeciwnika, bowiem rozpoznać on może bunkry, które moga być dla niego zagrożeniem.
Brak Obrazka Command Center (terran)
Command Center jest głównym budynkiem skupiajacym każda placówkę Terran. Poczatkowo zaprojektowany jako budynek dzięki któremu możliwe było odnajdywanie i przetwarzanie surowców przez poszukiwaczy Konfederacji. Command Center posiada możliwosć przemieszczania się od jednego do drugiego złoża minerałów lub gazu Vespeńskiego. Ponadto Centrum Dowodzenia jako jedyne może produkować jednostki SCV służace do wydobywania surowców. Pomimo swojego ciężkiego opancerzenia oraz wytrzymałosci budynek ten jest najbardziej podatny na ostrzał kiedy jest w ruchu. Najnowszymi usprawnieniami wprowadzonymi przez inżynierów jest możliwosć transportu kilku SCV. Ułatwia to szybka eksploatację złóż surowców oraz umożliwia schronienie robotników podczas ataku wojsk wroga. Rosnace zapotrzebowanie na Command Center na polu bitwy wymusiło zaadoptowanie tych budynków do podstawowej roli militarnej. Najpopularniejszymi modernizacjami sa: stacja radarowa umożliwiajaca inwigilację dowolnego obszaru oraz ciężko uzbrojona forteca obronna.
Brak Obrazka Engineering Bay (terran)
Podstawowy budynek badawczy Terran. Jest wymagany, by wybudować Missile Turret, Sensor Tower i prawdopodobnie Planetary Fortress. Jednak, jego główna funkcja jest możliwosć rozwoju ataku i umocnienia pancerza dla piechoty oraz budynków (dostępne sa 2 poziomy umocnienia). Tak samo jak Command Center jak i inne budynki, Engineering Bay posiada umiejętnosć "Lift off" umożliwiajaca budynkowi na zmianę pozycji na mapie (uruchamiane sa silniki i budynkiem można polatać sobie po mapie). Dla przypomnienia dodam, iż umiejętnosć ta była także w oryginalnym StarCrafcie.
Brak Obrazka Factory (terran)
Factory (Fabryka) jest podstawowym budynkiem produkujacym wszelkie pojazdy Terran. Po dobudowaniu przybudówki (Reactor lub Tech Lab) do konkretnego Factory otrzymujemy zwiększone możliwosci. Jeżeli dobudujemy Reactor, wówczas możemy jednoczesnie budować 2 jednostki, co eliminuje potrzebę budowania 2 fabryk. Jednak cos za cos - jesli do fabryki nie dołaczymy Tech Lab, to dostępny do budowy będzie tylko Hellion.
Brak Obrazka Fusion Core (terran)
Fusion Core jest budynkiem, który odblokowuje budowę BattleCruiserów. Można w nim także pracować nad udoskonalaniem Nighthawków, np powiększyć ilosć energii, lub wynalezć technologię potrzebna do wystrzeliwania przez Nighthawki rakiet Hunter-Seeker.
Brak Obrazka Ghost Academy (terran)
Ghost Academy odblokowuje trenowanie Ghostów w koszarach. Dodatkowo w budynku tym możemy pracować nad technologiami przydatnymi każdemu Ghostowi w pracy. Główna umiejętnosć jaka tu wynajdziemy to Cloak czyli efekt niewidzialnosci Ghostów, impuls EMP pozbawia energii inne jednostki mechaniczne. Stad także startuja rakiety nuklearne (popularne NUKI), które Ghosty kieruja na cel.
Brak Obrazka Merc Compound (terran)
Merc Compound dawniej zwany Merc Haven to budynek odblokowujacy Reaperów. Tutaj także prowadzi się badania nad jedna z fajniejszych opcji dla piechoty - Stim Pack, oraz dedykowanymi tylko dla Reaperów ładunkami D-8. Sam budynek ma dosyć ciekawy wyglad - przypomina przydrożny bar z holograficzna tancerka na dachu.
Brak Obrazka Missile Turret (terran)
Missile Turret to budynek, który stanowi główne zabezpieczenie anty-powietrzne każdej bazy Terran. Można smiało powiedzieć, że bez niego, każdy atak na bazę z powietrza zakończy się powodzeniem. Budynek posiada dwie wyrzutnie rakiet na obrotowej wieżyczce, wystrzeliwujace rakiety ziemia - powietrze. Dodatkowo, co bardzo ważne, sensory wieży wykrywaja jednostki (zarówno powietrzne jak i naziemne) będace w ukryciu (cloak).
Brak Obrazka Orbital Command (terran)
Orbital Command jest udoskonalona wersja Command Center. Posiada kilka własciwosci, które w ważnych momentach gry moga być bardzo przydatne. By uruchomić te własciwosci Orbital Command musi zużyć trochę energii (na szczęscie regeneruje się ona). Budynek posiada 3 cechy odróżniajace go od Command Center.
  • Calldown Mule - wysyłanych jest kilka robotów (tzw. MULE) poprzez Droppoda, które pomagaja SCV przy zbieraniu minerałów. Niestety roboty sa na baterię i długosć ich pracy jest ograniczona.
  • Calldown Extra Supplies - wysyłane sa dodatkowe zasoby do Supply Depot, dzięki czemu możemy wyprodukować dodatkowe jednostki.
  • Scanner Sweep - używajac satelity orbitujacej nad planeta jestesmy w stanie odsłonić mapę w jakims obszarze i zobaczyć co się tam dzieje.
  • Oczywiscie Orbital Command nadal pełni takie same funkcje jak Command Center czyli buduje SCV i przyjmuje minerały i gaz.
    Brak Obrazka Planetary Fortress (terran)
    Planetary Fortress to udoskonalona wersja Command Center. Udoskonalenie polega na zwiększeniu wytrzymałosci budynku oraz na dodaniu funkcji obronnej. Na dachu starego Command Center dobudowywana jest obrotowa wieżyczka z wbudowanymi dwoma działkami mogacymi atakować jednostki naziemne. Niestety dobudowanie wieżyczki powoduje duży wzrost wagi budynku przez co silniki odrzutowe nie daja rady go uniesć. Oczywiscie Planetary Fortress nadal pełni takie same funkcje jak Command Center czyli buduje SCV i przyjmuje minerały i gaz.
    Brak Obrazka Reactor (terran)
    Reaktor jest budynkiem wspomagajacym pracę baraków, fabryki lub starportu. Dzięki niemu możliwe jest w w/w budynkach budowanie dwóch jednostek równolegle, przez co skraca się czas budowy. Jednak, nie wszystko jest takie różowe. Do budynków produkujacych możemy podłaczyć tylko jeden budynek wspomagajacy (Reaktor lub Tech-Lab), gdzie Tech-Lab umożliwia budowę bardziej zaawansowanych jednostek. Dlatego też nie wybudujemy w budynku z reaktorem jednostek wymagajacych Tech-lab. Takie obostrzenie powoduje, że gracz będzie musiał zdecydować, czy budować więcej jednostek słabych, czy mniej tych silniejszych.
    Brak Obrazka Refinery (terran)
    Rafineria służy siłom Terran do wydobywania gazu vespiańskiego . Samo postawienie rafinerii nie spowoduje jednak wydobycia. Do odbierania gazu z Rafinerii używać możemy jedynie SCV. Budynek ten może powstać jedynie na zródle gazu - na gejzerze. W oryginalnym StarCrafcie po wyczerpaniu zródła gazu, można było jeszcze pozyskiwać gaz w sladowych ilosciach (1 kurs SCV = 2 baryłki gazu ). W StarCrafcie 2 po wyczerpaniu gazu nic już nie wydobędziemy i budynek można zniszczyć.
    Brak Obrazka Sensor Tower(terran)
    Najlepsi analitycy wojsk Terran zgadzaja się, że "Wiedza to połowa bitwy" i to wczesne ostrzeżenie jest jednym z kluczy do zwycięstwa. Wieża sensorowa jest ważnym narzędziem dalekiego zasięgu do nadzoru ruchu wroga i wykrywania zamaskowanych agresorów. Wieże sensorowe sa wsparciem dla obrony bazy Terran i jako takie musza być bardzo dobrze chronione. Doswiadczony napastnik będzie próbował zniszczyć wieże sensorowa jako pierwsza. Wieża sensora przetwarza cały zestaw danych na wejsciu, stale aktualizujac wiedzę dowódcy na temat pola bitwy. Przez używanie zarówno biernego i aktywnego ciepła i elektromagnetycznego analizowania zmieszanego z milimetrowym przeczesywaczem radaru, wejsciem sejsmicznych sensorów i analiza Dopplera, wieża sensorowa może szybko sprecyzować cel w swoim zasięgu. Nawet wrogowie, którzy sa poza zasięgiem wzroku schowani za terenem, moga zostać wykryci, chociaż wizualna weryfikacja nadal będzie wymagana, by pozytywnie zidentyfikować cel. Minusem tych multi-spektralnych danych wyjsciowych jest to, że wrogowie moga łatwo wykryć obecnosć wieży sensorowej i użyć tej przewagi by zidentyfikować, gdzie znajduje się baza Terran. Inne strategie rozważaja wysłanie w zasięg wieżyczki jednostki wabiki lub też po prostu trzymać się poza jej zasięgiem. Wiadomo, że dowódcy Terran kontruja przez wznoszenie wież sensorowych w fałszywych miejscach tylko po to, by trzymać wrogów w niewiedzy gdzie znajduje się prawdziwa baza.
    Brak Obrazka Starport (terran)
    Starport to budynek odpowiedzialny za budowę floty powietrznej Terran. Po dobudowaniu przybudówki (Reactor lub Tech Lab) do konkretnego Starportu otrzymujemy zwiększone możliwosci. Jeżeli dobudujemy Reactor, wówczas możemy jednoczesnie budować 2 jednostki, co eliminuje potrzebę budowania 2 starportów. Jednak cos za cos - jesli do starportu nie dołaczymy Tech Lab, to dostępny do budowy będzie tylko Viking.
    Brak Obrazka Supply Depot (terran)
    Supply Depot jest jednym z tych budynków, bez których Terranie nie mogli by istnieć. W budynku tym jednak nic nie wybudujemy, nic nie wynajdziemy ani nic nie udoskonalimy. Na czym więc polega jego "ważnosć". Otóż bez Supply Depot nie powiększymy naszej armii, gdyż padnie ona z wygłodzenia. Każda jednostka zabiera jakas ilosć zaopatrzenia np SCV - 1 . Sumujac ilosć jednostek i mnożac każda jednostkę przez ilosć otrzymamy liczbę aktualnie zużywanych zasobów zaopatrzenia. Liczba ta nie może być większa od limitu. I tutaj własnie wkracza Supply Depot, gdyż budynek ten służy własnie do podnoszenia limitu obsługiwanych jednostek. Każdy nowo wybudowany Supply Depot podnosi ten limit o 8 . Supply Depot często służy jako sciana blokujaca różne wejscia, uniemożliwiajac swobodne przejscie. W StarCrafcie 2 budynek ten doczekał się ciekawej funkcji - chowania się pod ziemię, co umożliwia przejscie jednostkom po budynku.
    Brak Obrazka Tech Lab (terran)
    Tech Lab jest budynkiem wspomagajacym pracę koszar, fabryki lub starportu. Dzięki niemu możliwe jest w w/w budynkach budowanie bardziej zaawansowanych technologicznie jednostek. Jednakże, należy pamiętać, że Tech Lab umożliwia budowanie zaawansowanych jednostek tylko tam, gdzie jest podłaczony.